Monolog Aku

Dulu, saya nak cepat-cepat jadi dewasa
Boleh pakai kasut tumit tinggi
Boleh melaram, mekap-mekap muka
Boleh cepat kerja, sebab org slalu tanya apa cita-cita
Boleh pegi mana-mana saya suka
Boleh bercinta
Boleh balik rumah lewat malam
Banyak benda lah boleh buat kalau dah besar ni.
Lama-lama, baru saya perasan..
Saya dah tak baca komik doraemon, tapi baca majalah Pa&Ma
Saya dah tak main masak-masak tapi memang kena masak betul-betul
Saya dah lama dapat kunci 21
Saya dah lebih dari patut mengundi
Kahwin pun dah, kalau saya nak.. boleh tambah lagi sorang anak.. hehehe..


 Saya ingatkan best jadi dewasa ni
Saya boleh buat keputusan sendiri, kakak dan abang saya dah tak boleh marah saya
Saya bukan budak hingusan lagi tapi surirumahtangga

Dulu saya buat karangan "Saya Seekor Nyamok" tapi sekarang ini, saya lak nak kena ajar anak meminati bacaan..

Rupa-rupannya...
Jadi dewasa ni...
Kena matang
Kena professional
Banyak tanggungjawab
Banyak masalah, lagi banyak dari masa remaja dulu
Banyak kerja nak kena buat

Banyak pakai duit
Tak boleh emosional tak bertempat
Kena jaga banyak hati.. hati suami, hati anak, hati mertua, ipar,& paling penting kena jaga hati sendiri ler..
Kena buat keputusan, keputusan, keputusan dan keputusan
Kena kawan dengan semua orang, biarpun tak sama minat dengan kita
Kena berpada-pada kawan dengan berlainan jantina.. nanti kena marah ngan laki...
And banyak lagi la kena,kena,kena,kena,kena dan kena..
Namun itulah sunnatullah
Saya kena hadapi dengan redha dan tabah.
Dah terlebih besar ni ROHANIDA... dah matang kah kamu ?  Belum kan. bila nak matang ni ? Kamu tempat anak & suami belajar, tempat anak & suami bermanja... tempat anak & suami mengadu masalah...Sekarang ini bukan masa bermain... Anak & suami harapkan kamu . .be the best ok .(monolog dalaman ni) hehehe..

3 Celoteh Kalian:

QisAina_Kreatif said...

Hehe.. bermadah lak..

Atiey said...

heheh tau pun..nak macam dulu kena masuk perut ibu balik..hheee

QisAina_Kreatif said...

hehe.. tak per.. sekadar mengingati zaman silam yang manis..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...